• Mennesker først


    Mennesker skal sættes før systemet. I dag lovgiver folketinget alt for meget. Folketinget vedtager hvert år flere nye love, der bestemmer mere og mere over dit liv. Det skal ændres. Vi skal have ansvaret for vores eget liv og bestemme mere selv. Vi skal afskaffe love og regler, så det bliver nemmere at være dansker.

  • Vi skal skabe vækst


    Vores skatter og afgifter er så store, at de koster os mange tusinde arbejdspladser hvert år. Vi har brug for en skattereform, der letter skattebyrden for alle. Vi skal afskaffe topskatten, så ingen betaler mere end 40% i skat. Afgifter på fødevare, der gør mad dyrere end i Tyskland og Sverige, skal afskaffes.

  • Tryg i eget hjem


    Danmark er det land i EU, hvor der begås flest indbrud. Det skal stoppes. Vi skal have mere politi på gaden til at opklare forbrydelserne. Lovlydige borgere skal færdes trygt i eget hjem og forbrydere sikkert i et fængsel. Kriminelle udlændinge skal udvises.

  • Afskaf ejendomsskat


    Ejendomsskatterne er steget kraftigt de seneste år og vil fortsætte med at stige i de kommende år. Mange betaler i dag mere end 40.000 i ejendomsskatter hvert år. Det truer mange familiers økonomi. Det er forkert, at man skal betale skat for at bo i sit eget hjem. Ejendomsskatter skal afskaffes.

  • Valgfrihed giver velstand


    Ventetider til operationer; forgæves opkald til 1813; børnehaver, der er lukket, når man har brug for dem. Offentligt monopol giver dårlig service og høje priser. Private løser i dag mange opgaver med succes og ofte bedre og billigere end stat og kommuner.

Kaos i Gladsaxe Fjernvarme?

1323042301_247d107e44_o-1

Gladsaxe Fjernvarme er ved at udbygge sit net for flere hundrede millioner, så flere kan få fjernvarme. Det er mange penge, som skal betales tilbage af fjernvarmekunderne. Man kan være bange for, at fjernvarmekunderne kommer til at betale en meget højere regning, fordi det virker som om, hverken Gladsaxe Fjernvarme eller entreprenøren har styr på det store anlægsarbejde. På Erik Bøghs Alle er vejen flere steder sunket, fordi der ikke har været den nødvendig afstivning.  Men har ødelagt træer og dræn hos private husejere. På Søborg Hovedgade skulle arbejdet være påbegyndt i 2015. På Marienborg Alle er vejen sunket flere steder og arbejdet har taget flere måneder end nødvendigt, fordi der ikke har været styr på arbejdet. På Runebergs Alle er asfalten bare smidt på vejen og allerede sunket flere steder. Man kan som borger kun frygte, hvad der kommer af ekstra regning til genopretning af vejene i de kommende år og se frem til et slagsmål om, hvem der skal betale: Kommunen, kunderne eller entreprenøren. Og alle de fejl som sker har borgerne slet ikke indflydelse på som kunder. Der er ingen bestyrelser hvor kunderne er repræsenteret og sige stop for det kaos, som Gladsaxe Fjernvarme er. Det vil være bedst om fjernvarmen blev et andelsselskab, hvor alle brugerne havde indflydelse og med til at vælge en bestyrelse, som arbejdede på at sikre lavest mulige fjernvarmepriser til kunder.  Gladsaxe Kommune har vist, de ikke kan styre Gladsaxe Fjernvarme, så det kan kun blive bedre. foto Niki Chan

Vil du vide mere

Anders Samuelsen leger med det borgerlige Danmarks fremtid

2455108405_79c0494a7f_z

Ole Birk Olesen fra Liberal Alliance fortæller ofte en historie om, at Liberal Alliance er som en rejse med et tog med en fælles retning, hvor nogen vil stå af i Ringsted, mens andre er parate til at rejse meget længere med toget mod et friere samfund. Den rejse mod et friere samfund er Anders Samuelsen ved at køre af sporet før den er begyndt med sine trusler om at vælte regeringen, hvis LAs krav om topskattelettelser ikke imødekommes. For at gøre stemningen i blå blok bedre kommer LAs bagmand Lars Seier med påstande om, at statsministeren i sidste ende ydmygende må give efter for LAs krav om topskattelettelser. Trusler og ydmygelser har aldrig været det bedste grundlag for at indgå en aftale.  Og med sin hårde retorik risikerer Anders Samuelsen og Liberal Alliance at bombe det borgerlige Danmark 10 år tilbage uden indflydelse på dansk politik. Måske Anders Samuelsen opnår sine 10 % af stemmerne ved at vælte regeringen, som åbenbart er et mål i sig selv for LA. Det er godt at sætte sig mål og opnå dem. Men hvis prisen for målet er, at det borgerlige Danmark bliver sat ud på et sidespor og Socialdemokraterne kommer til at dominere dansk politik de næste 10 år, så er det en meget høj pris at betale. Ikke kun for LA men for alle borgerlige partier. I mere end 15 år har mange borgerlige presset på for, at vi kan få afskaffet topskatten. Nu kommer der endelig en chance for at få nedsat topskatten, selvom der ikke er flertal for det i folketinget. Men før forhandlingerne er gået i gang, er Anders Samuelsen ved at torpedere alle muligheder for at sænke topskatten. Ikke bare i denne omgang men i mange år frem. Regeringens forslag om topskat er måske ikke perfekt, men det er bedre end ingenting. Topskatten er ikke det eneste problem, Danmark har. Vi skal have bedre vilkår for erhvervslivet, løst ejendomsskattebomben og sænket skatterne generelt. Der er nok at tage fat på. Alt det risikere Anders Samuelsen at ødelægge med sine trusler om at vælte Lars Løkke.  Et valg hvor man risikerer, at Mette Frederiksen bliver statsminister og al snak om skattelettelser bliver lagt død. Eller endnu en valgsejr til blå blok, hvor der ikke er flertal for flere topskattelettelser.     Så valget for Anders Samuelsen står mellem at overlade nøglerne til statsministeriet til en socialist eller efter et valg ydmygende at acceptere få eller ingen topskattelettelser. Anders Samuelsen bør kravle ned fra sit meget høje træ og komme i arbejdstøjet sammen med de andre borgerlige partier for at skabe et friere samfund. Men det kræver, at toget får lov til at forlade Københavns Hovedbanegård og ikke blive saboteret førend det har forladt perronen. Skal man vinde en borgerlig værdikamp, er det ikke en kamp, der vindes på et enkelt slag om, hvor meget topskat danskerne skal betale. Det er en borgerlig værdikamp, hvor der skal vindes mange små sejre på rejsen mod et friere samfund. Men det kræver, at toget får lov til at forlade perronen og ikke bliver torpederet af konduktøren.

Vil du vide mere
Page 1 of 912345...Last »